Alimente care scad zahărul din sânge. Cum acționează în organism

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 25 decembrie 2023, 06:08

Din cauza produselor la care se adaugă foarte mult zahăr la preparare, se poate să-ți dorești să reduci aportul zilnic. În același timp, gestionarea nivelului de zahăr din sânge poate fi influențat de mai mulți factori care pot amplifica efectele alimentației. Citește despre alimente care scad zahărul din sânge.

Reclamă

Nivelul de acitivitate fizică, stresul, moștenirea genetică și greutatea corporală au un rol important în reglarea nivelurilor de zahăr din sânge. De aceea, este important să le iei în considerare atunci când vrei să le controlezi.

Alimente care scad zahărul din sânge

Dacă suferi de hiperglicemie, poate fi necesar să eviți alimentele care îți pot crește glicemia. Acestea pot include alimente bogate în zahăr și carbohidrați rafinați, precum: pâine albă, covrigi și deserturi îndulcite.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Indiferent dacă suferi de: prediabet, diabet sau dorești să diminuezi riscul de a dezvolta aceste afecțiuni, anumite alimente te pot ajuta să-ți reduci nivelurile de zahăr din sânge.

Broccoli

Sulforafanul este un tip de izotiocianat cu proprietăți de reducere a concentrațiilor de zahăr din sânge. Această substanță chimică vegetală se produce prin intermediul unei reacții enzimatice atunci când toci sau mesteci leguma.

Reclamă

Dovleac și semințe de dovleac

Dovleacul este bogat într-un tip de carbohidrați numiți polizaharide, care pot regla zahărul din sânge. Tratamentele cu extracte și pulberi de dovleac pot diminua în mod considerabil nivelul de zahăr din sânge, conform Healthline. În plus, semințele de dovleac au un conținut bogat în proteine și grăsimi sănătoase.

Fasole și linte

Fasolea și lintea oferă concentrații ridicate de: magneziu, fibre și proteine. Au un conținut foarte bogat în fibre solubile și amidon rezistent, care ajută la îmbunătățirea digestiei, fiind alimente care scad zahărul din sânge.

Semințe de chia

Consumul de semințe de chia poate reduce nivelul de zahăr din sânge și pot îmbunătăți sensibilitatea la insulină. De asemenea, pot scădea riscul de a dezvolta diabet. În plus, conțin concentrații ridicate de calciu, ce pot susține sănătatea oaselor.

Reclamă

Fructe de pădure

Aportul de fructe de pădure poate îmbunătăți nivelul de zahăr din sânge. Fructele de pădure conțin: fibre, vitamine, minerale și antioxidanți. Toate aceste substanțe nutritive pot fi benefice pentru persoanele cu probleme de gestionare a zahărului din sânge.

Ovăz

Ovăzul se regăsește printre aceste alimente care scad zahărul din sânge. Includerea ovăzului și a tărâțelor de ovăz în alimentație poate contribui la îmbunătățirea nivelului de zahăr din sânge datorită conținutului lor ridicat de fibre solubile. Acesta poate avea proprietăți de reducere a zahărului din sânge.

Fructe citrice

Citricele conțin zahăr natural, însă indicele lor glicemic este considerat scăzut spre mediu. Citricele reprezintă surse bune de: vitamine, minerale și fibre. Citricele precum portocalele și grapefruitul conțin compuși vegetali, inclusiv naringenina, un polifenol cu ​​proprietăți antidiabetice puternice.

Usturoi

Compușii din usturoi pot contribui la reducerea nivelurilor de zahăr din sânge prin îmbunătățirea sensibilității la insulină, potrivit Medical News Today. Suplimentele de usturoi ar putea ajuta la gestionarea zahărului din sânge și a colesterolului.

Iaurt și chefir

Iaurtul și chefirul sunt produse lactate fermentate și alimente care scad zahărul din sânge. Consumul de iaurt poate diminua riscul de a dezvolta diabet de tip 2 datorită conținutului bogat în probiotice care pot hrăni bacteriile benefice din intestin.

Ouă

Ouăle reprezintă o sursă concentrată de: proteine, grăsimi sănătoase, vitamine, minerale și antioxidanți. Consumul de ouă se poate asocia cu o echilibrare a nivelurilor de zahăr din sânge. Pot ajuta persoanele care suferă de: obezitate, prediabet și diabet de tip 2. În plus, pot întări sistemul imunitar și pot îmbunătăți sănătatea ochilor.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
articol cu video
Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat
Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat
Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat
Ce rol are zeaxantina în organism. Cum o poți include în dietă
Ce rol are zeaxantina în organism. Cum o poți include în dietă
Ce rol are zeaxantina în organism. Cum o poți include în dietă
Reclamă
PARTENERI
icon