Când se bea ceaiul verde, dimineața sau seara? Efectele lui în funcție de momentul când este consumat

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 1 iunie 2024, 08:27

Ceaiul verde este printre cele mai populare băuturi, mai ales datorită potențialelor sale efecte benefice asupra procesului de slăbit. În același timp, momentul zilei în care îl consumi îi poate influența în mod semnificativ acțiunea asupra organismului. Află când se bea ceaiul verde.

Reclamă

Dacă iei în considerare câteva aspecte legate de perioada zilei și circumstanțele în care se poate consuma ceaiul verde, acesta poate oferi mai multe rezultate pozitive asupra sănătății. Totodată, diminuezi șansele de a te confrunta cu efecte adverse.

Ce efecte are ceaiul verde băut dimineața

Dacă vrei să folosești ceaiul verde pentru a scăpa de kilogramele în plus, poate fi mai eficient să-l consumi dimineața sau după-amiază. Atunci se consideră că poate avea cel mai mare impact asupra organismului și poate sprijini procesul de slăbire.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Pe lângă aceasta, consumul de ceai verde la primele ore ale zilei, poate îmbunătăți multe alte aspecte ale sănătății. Băutura poate asigura niveluri ridicate de energie deoarece conține cofeină și poate accelera metabolismul, conform Fraser Tea.

Dacă te întrebi când se bea ceaiul verde, ia în calcul că spre deosebire de cafea, care îți poate provoca un nivel prea ridicat de energie, nivelurile reduse de cofeină și aminoacidul numit L-teanină prezente în ceaiul verde îți pot da o stare de vigilență mai relaxată. Practic, începi ziua într-un mod mai echilibrat.

Reclamă

Ce se întâmplă dacă bei ceai verde seara

Chiar dacă are un gust plăcut și poate oferi o serie de beneficii, este important să iei în considerare nivelurile de cofeină prezente în ceaiul verde. Dacă alegi să-l bei seara, îți poate afecta calitatea somnului deoarece îți poate cauza o stare de agitație.

Problemele de somn cauzate de ceaiul verde au la bază aminoacidul L-teanină, care te ajută să rămâi treaz mai mult timp și-ți îmbunătățește concentrarea pe termen lung. Din acest motiv, poate deveni foarte dificil să adormi.

Cel mai bun moment pentru a bea poate fi cu două ore înainte de culcare. Acesta este cel mai scăzut moment al metabolismului, iar ceaiul verde îl poate accelera, potrivit Temp.Co. În același timp, organismul are timp să elimine o parte din cofeină pentru a evita problemele de somn.

Reclamă

Înainte sau după masă?

Dacă vrei să știi când se bea ceaiul verde, reține că este de preferat să-l consumi după ce ai luat masa. Cel mai indicat ar fi să-l bei la una sau două ore după ce ai mâncat pentru a lăsa timp alimentelor să-l digere. Dacă îl bei înainte de masă, aceasta poate afecta digestia.

În mod natural, ceaiul verde are în compoziție polifenoli, denumiți și taninuri. Aceștia pot proteja organismul prin scăderea nivelurilor de zahăr din sânge. Prezența acestora în stomac, în absența alimentelor poate avea efecte adverse.

În general, când polifenolii sunt în stomac, înainte de a consuma alimente, aceasta poate provoca simptome, precum: dureri de stomac, senzație de greață sau arsuri la stomac. De asemenea, în cazul în care suferi de afecțiuni digestive nu se recomandă să-l consumi înainte de a lua masa.

Când se bea ceaiul verde pentru a slăbi?

Se consideră că atunci când bei ceai verde înainte de a executa exerciții fizice de intensitate moderată, acest obicei poate stimula arderea grăsimilor din corp. Din acest motiv, poate fi util să-l consumi constant înaintea antrenamentelor.

În plus, conținutul de cofeină al ceaiului verde poate sprijini arderea grăsimilor în organism. Deoarece poate crește în mod semnificativ nivelurile de energie, îți poate da mai multă rezistență pe durata antrenamentelor. Astfel, poți depune efort fizic mai mult timp.

Efectele ceaiului verde asupra procesului de slăbire sunt recunoscute. Acesta poate ajuta la combaterea obezității și poate contribui la susținerea unei greutăți optime. Chiar dacă se întâmplă să consumi o cantitate mai mare de alimente la masă, ceaiul verde te poate ajuta să elimini grăsimea corporală în exces.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Ce alimente să incluzi într-o dietă fără gluten. Cum le poți consuma
Ce alimente să incluzi într-o dietă fără gluten. Cum le poți consuma
Ce alimente să incluzi într-o dietă fără gluten. Cum le poți consuma
articol cu video
Măsuri alimentare care îmbunătățesc sănătatea bărbaților. Ce influențează secreția de testosteron
Măsuri alimentare care îmbunătățesc sănătatea bărbaților. Ce influențează secreția de testosteron
Măsuri alimentare care îmbunătățesc sănătatea bărbaților. Ce influențează secreția de testosteron
Fructele care contribuie la menținerea sănătății creierului. Ce efecte au asupra organismului tău
Fructele care contribuie la menținerea sănătății creierului. Ce efecte au asupra organismului tău
Fructele care contribuie la menținerea sănătății creierului. Ce efecte au asupra organismului tău
Reclamă
PARTENERI
icon