Beneficiile laptelui de nuci caju. Cum te poate ajuta conținutul nutritiv

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 17 martie 2024, 08:42

Laptele de nuci caju este un produs vegetal, bogat în substanțe nutritive. Acesta reprezintă un tip de lapte, cu un conținut scăzut de calorii, care poate fi util pentru persoanele cu intoleranță la lactoză. Citește despre beneficiile laptelui de nuci caju.

Reclamă

Laptele de nuci caju are un conținut bogat în: acizi grași, minerale, vitamine și steroli vegetali. Consumat zilnic în cantități moderate, îți poate sprijini sănătatea generală.

Beneficiile laptelui de nuci caju

Laptele de nuci caju se obține dintr-un amestesc de nuci caju zdrobite și apă, potrivit Stylecraze. Se caracterizează printr-o textură groasă și cremoasă, de culoare albă, care oferă o aromă asemănătoare nucilor.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Laptele de nuci caju neîndulcit asigură concentrații mai mari de vitamina A și calciu decât laptele de vacă. De asemenea, are mai puține calorii și zaharuri și se folosește pentru a prepara: produse de panificație, ceai și cafea.

Deseori, producătorii îl fortifică cu: vitamina A, vitamina D2, vitamina E, carbonat de calciu, lecitină și sare. Nucile de caju sunt foarte bogate în acizi grași nesaturați care susțin sănătatea, precum și: fibre alimentare, proteine, minerale, fitosteroli și compuși fenolici antioxidanți.

Reclamă

În plus, nucile caju sunt printre alimentele care îți pot oferi un somn mai bun. Acestea reprezintă o sursă de melatonină, un hormon natural care echilibrează ritmul circadian al organismului și contribuie la inducerea somnului. 

Poate contribui la diminuarea riscului de a dezvolta cancer

Beneficiile laptelui de nuci caju pot include proprietăți anticancerigene. Mai mulți compuși antioxidanți din nucile caju pot contribui la diminuarea riscului de a dezvolta cancer. Inozitolul și acidul anacardic prezent în nucile caju pot ajuta la inhibarea creșterii celulelor canceroase și a răspândirii lor către alte părți ale corpului.

Poate susține sănătatea oaselor

Laptele de caju conține: calciu, magneziu și vitamina D, acestea fiind substanțe nutritive esențiale pentru sănătatea oaselor. Vitamina D are un rol vital pentru absorbția calciului și a fosforului. Aceasta contribuie la formarea oaselor puternice.

Reclamă

Poate sprijini sănătatea ochilor

Printre beneficiile laptelui de nuci caju se numără conținutul ridicat de antioxidanți și sprijinirea sănătății ochilor. Mai mult, acesta poate preveni sau poate încetini evoluția afecțiunilor oculare asociate înaintării în vârstă, cum ar fi degenerarea maculară legată de vârstă, care poate cauza pierderea vederii.

Poate reduce nivelurile de colesterol

O mare parte din grăsimea din nucile caju provine din acidul stearic, care poate avea un efect redus asupra colesterolului din sânge, conform Nourish by WebMD. Persoanele care consumă zilnic nuci caju pot observa o mică reducere a colesterolului LDL, denumit și colesterol rău.

Poate sprijini sănătatea inimii

Beneficiile laptelui de nuci caju includ concentrațiile de acizi grași mononesaturați, care pot sprijini sănătatea inimii. Nucile caju pot contribui la reducerea semnificativă a nivelului tensiunii arteriale și pot aduce beneficii persoanelor cu hipertensiune arterială. În plus, pot diminua colesterolul LDL și nivelul colesterolului total.

Te poate ajuta să scapi de kilogramele în plus

Laptele de nuci caju conține acid anacardic, un compus bioactiv care limitează acumularea de grăsime în timpul formării celulelor adipoase. Astfel, te poate ajuta să eviți să acumulezi kilograme în plus. Mai mult, acesta are un conținut scăzut de calorii, în comparație cu laptele de vacă sau laptele de migdale.

Poate preveni formarea pietrelor la rinichi

Susținerea sănătății rinichilor se regăsește printre beneficiile laptelui de nuci caju. Nucile caju pot preveni formarea calculilor biliari și pot reduce riscul de a dezvolta diabet. Astfel, includerea acestei băuturi hrănitoare în dietă poate ajuta la prevenirea bolilor vezicii biliare.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Reclamă
PARTENERI
icon