Semințe și nuci care conțin zinc. Ce efecte pot avea asupra alimentației

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 13 mai 2024, 07:02

Zincul este un mineral esențial pentru sănătatea organismului, mai ales pentru menținerea sănătății oaselor. Acesta poate fi asimilat dintr-o varietate de alimente, inclusiv din cele vegetale. Citește despre semințe și nuci care conțin zinc.

Reclamă

Zincul îndeplinește mai multe funcții importante în corpul uman, cum ar fi: menținerea sistemului imunitar, susținerea mai multor procese metabolice, vindecarea rănilor și stimularea procesului de creștere în cazul copiilor.

Semințe și nuci care conțin zinc

Unele persoane care se confruntă cu afecțiuni cronice pot întâmpina dificultăți în ce privește asimilarea zincului în cantități optime. În această categorie intră copiii și persoanele cu afecțiuni digestive, alături de multe alte probleme de sănătate.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Consumul constant de semințe și nuci te pot ajuta să atingi aportul zilnic de zinc datorită conținutului bogat în substanțe nutritive. Dacă te confrunți cu probleme de nutriție, poți cere sfatul unui medic sau al unui nutriționist.

Semințe de dovleac

Semințele de dovleac prezintă concentrații ridicate de substanțe nutritive, cum ar fi: magneziu, grăsimi sănătoase și zinc. Mai mult, sunt bogate în antioxidanți precum vitamina E și carotenoide, care pot ajuta la combaterea inflamației și la neutralizarea radicalilor liberi care pot determina stres oxidativ. De asemenea, consumul de dovleac poate susține sănătatea inimii și poate diminua riscul de apariție a cancerului.

Reclamă

Quinoa

Quinoa se caracterizează printr-un conținut ridicat de proteine și se numără printre aceste semințe și nuci care conțin zinc. Quinoa este o proteină completă deoarece oferă toți cei nouă aminoacizi esențiali necesari pentru funcționarea organismului. Mai mult, are un profil nutritiv bogat în: fibre, complex de vitamine B, calciu, potasiu, fier, vitamina E, fosfor și zinc.

De asemenea, quinoa conține numeroși antioxidanți, inclusiv quercetină și kaempferol, doi compuși antivirali, antiinflamatori, antidepresivi și anticancerigeni.

Semințe de susan

Semințele de susan au dimensiuni mici, un conținut bogat în ulei și concentrații ridicate de zinc. Acestea pot diminua tensiunea arterială, pot diminua inflamația și pot ajuta la gestionarea nivelurilor de glucoză din sânge, conform Healthier Steps.  

Reclamă

Nuci

Nucile au capacitatea de a susține funcțiile creierului, pot îmbunătăți sănătatea inimii și se regăsesc printre aceste semințe și nuci care conțin zinc. Totodată, oferă concentrații ridicate de: acizi grași omega-3, proteine, fibre, antioxidanți. Mai mult oferă minerale precum: magneziu, fier, cupru, mangan, potasiu, fier și zinc.

Consumul de nuci poate reduce nivelul de colesterol, poate susține sănătatea intestinală, poate combate inflamația, pot diminua riscul de a dezvolta cancer, pot stimula pierderea în greutate și pot scădea tensiunea arterială.

Migdale

Migdalele oferă concentrații ridicate de: zinc, proteine, fibre și vitamina E, potrivit CNET. Acestea pot sprijini sănătatea digestivă și pot oferi senzație de sațietate pe parcursul zilei. Astfel, pot sprijini procesul de slăbire.

Semințe de chia

Semințele de chia au un conținut bogat în: fibre, acizi grași omega-3, proteine ​​și antioxidanți. Se numără printre aceste semințe și nuci care conțin zinc, în special pentru persoanele care urmează o dietă pe bază de plante. Consumul de semințe de chia poate contribui la stimularea sănătății digestive, reducerea colesterolului, gestionarea unei greutăți corporale optime și reducerea riscului de a dezvolta afecțiuni cardiace.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Reclamă
PARTENERI
icon