Ceaiul verde: beneficii și contraindicații. La ce este bun consumul de ceai verde

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 30 mai 2024, 08:36

La fel ca majoritatea ceaiurilor, ceaiul verde se prepară din planta Camellia Sinensis. Alături de gustul caracteristic și culoarea specifică, această băutură poate îmbunătăți mai multe aspecte ale organismului. Află de ce să bei ceai verde - beneficii și contraindicații.

Reclamă

Marea majoritatea a efectelor sale benefice asupra corpului uman se datorează compușilor vegetali pe care îi are în compoziție. Printre aceste substanțe esențiale se regăsesc: epicatechina, acidul galic și galatul de epigalocatechină.

Conținut și proprietăți

Compușii vegetali numiți polifenoli, prezenți în compoziția ceaiului verde sunt recunoscuți datorită capacității de a proteja corpul împotriva afecțiunilor și bolilor. În același timp, au un rol important în completarea unei diete echilibrate și sănătoase.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Polifenolii se regăsesc în categoria antioxidanților, de aceea ceaiul verde oferă proprietăți antioxidante puternice. Antioxidanții pot lupta împotriva efectelor dăunătoare cauzate de moleculele instabile denumite radicali liberi. Aceștia pot provoca un proces numit stres oxidativ, care poate accelera îmbătrânirea și poate crește riscul de a dezvolta afecțiuni cronice, inclusiv cancer.

Dacă te întrebi ce beneficii are un ceai verde, reține că include cofeină, o substanță care poate ridica nivelurile de energie și poate contribui la menținerea concentrării, fiind un stimulent al sistemului nervos central. În același timp, L-teanina sa poate avea efecte de calmare și poate crește nivelurile de serotonină și dopamină.

Reclamă

3 beneficii importante ale ceaiului verde

Ceaiul verde este popular datorită numeroaselor sale beneficii asupra sănătății. Acesta poate diminua șansele de a dezvolta diabet deoarece polifenolii săi pot inhiba enzimele digestive precum lactaza și pot întârzia absorbția de glucoză în intestin. În același timp, pot îmbunătăți sensibilitatea la insulină, ceea ce poate ajuta la echilibrarea nivelurilor de zahăr din sânge.

În același timp, ceaiul verde poate susține sănătatea oaselor. Băutura poate contribui la sprijinirea densității osoase și poate reduce riscul de apariție a fracturilor. Efectul său protector se poate datora concentrațiilor de polifenoli prezenți în compoziția sa.

Dacă te întrebi cum poate avea un ceai verde beneficii, ia în considerare că poate îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv. Compușii vegetali precum polifenolii trec fără a fi absorbiți în intestinul gros, unde bacteriile intestinale îi descompun. În acest mod, oferă o sursă de hrană pentru bacteriile benefice care rezidă în această parte a intestinului. Astfel, pot ajuta la îmbunătățirea funcției intestinale și la întărirea imunității, conform BBC Good Food.

Reclamă

Care sunt contraindicațiile

Dacă suferi de o anemie cauzată de deficiența de fier, ia în considerarea că la fel ca alte ceaiuri, ceaiul verde conține compuși naturali numiți taninuri. Acești compuși interferează cu absorbția fierului, de aceea se recomandă să-l consumi la o oră distanță de masă.

De asemenea, este indicat să iei în considerare concentrațiile sale de cofeină. Chiar dacă poate aduce beneficii asupra creierului, dacă bei ceai verde înainte de a adormi, îți poate afecta calitatea somnului. Totodată, în cazul persoanelor sensibile cofeina poate provoca stări de anxietate.

În plus, când bei cantități foarte mari de ceai verde, acestea îți pot cauza: senzație de greață, reflux gastroesofagian și constipație, potrivit Sencha Tea Bar. În general, aceste efecte adverse pot apărea deoarece compoziția ceaiului verde poate crește aciditatea în sistemul digestiv.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Ce alimente să incluzi într-o dietă fără gluten. Cum le poți consuma
Ce alimente să incluzi într-o dietă fără gluten. Cum le poți consuma
Ce alimente să incluzi într-o dietă fără gluten. Cum le poți consuma
articol cu video
Măsuri alimentare care îmbunătățesc sănătatea bărbaților. Ce influențează secreția de testosteron
Măsuri alimentare care îmbunătățesc sănătatea bărbaților. Ce influențează secreția de testosteron
Măsuri alimentare care îmbunătățesc sănătatea bărbaților. Ce influențează secreția de testosteron
Fructele care contribuie la menținerea sănătății creierului. Ce efecte au asupra organismului tău
Fructele care contribuie la menținerea sănătății creierului. Ce efecte au asupra organismului tău
Fructele care contribuie la menținerea sănătății creierului. Ce efecte au asupra organismului tău
Reclamă
PARTENERI
icon